2014. július 25., péntek

Fabula


Már kitört a vulkán, kifolyt a lávalé.
Ügyefogyotta folytán a lábalávaló
nekifutott a fának, s lám a lámpaláz
kisegítette, s száguld már a hintaló.

Bár az ára drága, de mégis így a jó.
Kerozinért ne küldj el, ha száll a léghajó!
Magadat adni érdem, bezár a sárgaház,
már csak azt nem értem, miért a háború
az éppen
egyedüli lehetőség
a haza-kimenekítésre,
ha menekül, aki ha elkap, ó, a
dutyiba belehelyez.

Jaj, de jó az élet, ha van kivel megoszd!
És ha még ma nincsen, a karma majd kioszt!
Barna, szőke, barna, ki ezt, ki azt, ki oszt,
kurva drága gundel, vagy undi menzakoszt.

Ettem én a földről már kilóra koszt,
senki meg nem értett, a lábamon lakoszt
nem törötte talpam, s mégis itt vagyok, hisz
énekelni jöttem, hisz így üzent a posta:
nem fog
eleget adni érted
a haragosod a tetőről,
ha magad után lehúzod, ám a
kaki meg odaragad.

Jaj, de kínos, így kell bandukolnom el?
Elszakíttatásomra senki nem felel,
mert a méz az édes, a szikla meg kemény,
én meg, egy szem árva, már csak egy szegény-legény.

S bár az ára drága, de mégis így a jó, hisz
minden ember álma, hogy felér a léghajó,
s fenn, ahonnan átér mind a látomás
a napsütötte tájon, valóra váltható
az összes
eredetire igézett,
tutira bemagyarázott,
s ha feszül a bugyi, az ingem – átko-
zám, de - kivasalom.
A szerelem ige, varázslat, válla-
lás, s fogadalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése