2013. november 2., szombat

Holtak ébredése


Öklöt rántok a város elébe:
Mért magyaráztok mindent félre?!
Mért kiabáltok, fejbe ti hangok,
túl robajával déli harangot?!

Mért figyel árgus szemmel egy árnyék?!
Mért neki jár, aki csábít, ajándék?!
Mért fenyegetnek gondviseléssel?!
Tessék, most meg szarba léptem…

Éppen arról álmodoztam,
kárhozatra jutni szégyen.
Kár, hogy erre futja még a
régi kétkedésem.

Félelemben élek kerek
huszonkettő esztendeje.
Fél szememben életteret
buzog fel hőstett-erdeje
lelkem áramának,
másik oldalt gyerekfejek
hevernek, s alább hagy édes
íze már a mának.
Holnap újra ébredek, ha
felhőkönnyek zápora zúdul
rám is.

Virradóra meglelem ta-
lán elejtett életem,
elfelejtem bánatát a
megcsalódott emberekben,
és mit elmém kapcsolt össze
álomlátó delírjumban,
szétválasztom múltam, jövőm,
s átolvasztom jelenkorban.

Velem lesznek, vannak, voltak
mind, kik értem éltek, haltak.
Nem sújt immár égi átok,
szélesek a határsávok.

Szabad vagyok, mint a madár.
Bármi megtörténhet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése