2015. március 29., vasárnap

Eredendő bűn II.

Csillagíves fenyvesektől sújtott naplemente,
görbén árad felém színe könnyű ragyogása.
Nincs fölöttem senki, semmi, szikrát szórnak a csillagok,
halálos csend ölel körül, alant lépcsőn ballagok.

Ezüstfehér, belül kerek, bordák ágán gerinc forog;
Felszívódó méreg, legyints reám, én még itt vagyok!
Elindultam alám, fáradt voltam, megpihentenék,
varázsszőnyeg zihált aléltságomban a testemért.

Nagy termeken szállt keresztül, égi vaskohókon át,
láttam régi szeretőim barna mosolyát,
ipartelep, tüzek, bányák, kőverők csákányos hada-
nem tudtam, hogy hol vagyok, s hogy mikor érek haza.

Egyre nyelt a Nap tüze, mi benn a magba forrt,
percek, órák, pillanatok, minden egybefolyt.
Szőnyegem hamu, a bőröm olvad, csontom ég-
fürdöm, tisztulok, hogy kapjak még egy új esélyt.

Átesem. A tiszta réten égi emberek:
Büntetésedet, jutalmadat ma elnyered.
Légy a földön állatok királya, kismajom!
Emlékezeted a tűzről benned itt hagyom.

2015.01.09.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése